2011.08.28// A. Ruciński
Tuningowanie włoskich samochodów nie należy do rzeczy łatwych. Marki takie, jak Alfa Romeo są stylistycznie doskonałe i nie wymagają zmian, choć są tunerzy, którzy podejmują się tego trudnego zadania..
Specjaliści z włoskiego oddziału firmy Novitec postanowili wziąć na warsztat Alfę Romeo Giulietta. Efektem prac jest kilka ciekawych modyfikacji, które robią naprawdę dobre wrażenie.
Alfa Romeo Giulietta Novitec Rosso
Alfa Romeo Giulietta - Test
Z zewnątrz samochód otrzymał dyskretny body kit, który nadał bardziej wyścigowego charakteru sylwetce. Co ważne samochód nie stracił swojej urody. Całość podkreślają 20-calowe felgi oraz cztery wzory końcówek wydechu.
Inżynierowie obniżyli zawieszenie o 35mm za pomocą sportowych sprężyn. Opcjonalnie można wyposażyć hot-hatcha w regulowane amortyzatory. Fani wzrostu mocy mogą wybrać jedną z kilku opcji wzmocnienia silnika.
Alfa Romeo Giulietta Novitec Rosso
Podkręcenie oprogramowania pozwoliło na osiągnięcie 140 KM z podstawowego silnika 1.4 TB 16v. Mocniejszy MultiAir o tej samej pojemności otrzymał wzrost do 195 KM zamiast seryjnych 170 KM. Silniki diesla również przeszły modyfikacje i teraz oferują: 1.6 JTD - przyrost 15 KM, 2.0 JTD - 20 KM.
Prawdziwą gratką jest silnik 1.8 TBi, który seryjnie oferuje 200 KM, a po modyfikacji generuje 261 KM. W ten sposób przyspieszenie do setki wynosi 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 251 km/h.