2018.10.23// J. Kruczek
Audi R8 V10 Plus jest szybkim i efektownym autem, ale zawsze może być lepiej. Tym razem dostrzegł to sam producent i zapowiedział na listopad premierę wersji Competition. A ta będzie najbardziej zaawansowanym aerodynamicznie autem marki.
Audi R8 V10 Plus Competition powstało w oddziale Audi Sport. Inżynierowie zadbali o możliwie największy docisk aerodynamiczny kosztem prędkości maksymalnej, która spadła do 315 km/h. Wprowadzone modyfikacje aerodynamiczne zapewniły większy docisk przy prędkości 150 km/h względem Audi R8 V10 Plus. Wynosi on wtedy 52 kg, zaś przy maksymalnej prędkości jest o 100 kg większy od serii i wynosi 250 kg.
Audi R8 V10 Plus Competition
Producent pokusił się także o obniżenie masy, dzięki wymianie niektórych elementów na lżejsze. Tylko felgi pochodzące z wyścigowego modelu pozwoliły stracić autu 11 kg. W pakiecie Competition otrzymamy lakier nadwozia Suzuka Grey, skórzane wykończenie wnętrza, kubełkowe fotele z kontrastującymi przeszyciami czy nagłośnienie marki Bang & Olufsen z 13 głośnikami i wzmacniaczem 550 W. Jak widać kierowcy niczego nie zabraknie.
Niestety pojawił się pewien bardzo poważny minus Audi R8 V10 Plus Competition. Producent zbuduje jedynie 10 egzemplarzy i trafią one na rynek amerykański. To cacko zostało wycenione na 237 350 dolarów.