Logo

Audi R8 V10 Plus Competition - stworzony do pokonywania zakrętów

Audi R8 V10 Plus jest szybkim i efektownym autem, ale zawsze może być lepiej. Tym razem dostrzegł to sam producent i zapowiedział na listopad premierę wersji Competition. A ta będzie najbardziej zaawansowanym aerodynamicznie autem marki.
Audi R8 V10 Plus Competition powstało w oddziale Audi Sport. Inżynierowie zadbali o możliwie największy docisk aerodynamiczny kosztem prędkości maksymalnej, która spadła do 315 km/h. Wprowadzone modyfikacje aerodynamiczne zapewniły większy docisk przy prędkości 150 km/h względem Audi R8 V10 Plus. Wynosi on wtedy 52 kg, zaś przy maksymalnej prędkości jest o 100 kg większy od serii i wynosi 250 kg.

Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition

Producent pokusił się także o obniżenie masy, dzięki wymianie niektórych elementów na lżejsze. Tylko felgi pochodzące z wyścigowego modelu pozwoliły stracić autu 11 kg. W pakiecie Competition otrzymamy lakier nadwozia Suzuka Grey, skórzane wykończenie wnętrza, kubełkowe fotele z kontrastującymi przeszyciami czy nagłośnienie marki Bang & Olufsen z 13 głośnikami i wzmacniaczem 550 W. Jak widać kierowcy niczego nie zabraknie.

Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition

Niestety pojawił się pewien bardzo poważny minus Audi R8 V10 Plus Competition. Producent zbuduje jedynie 10 egzemplarzy i trafią one na rynek amerykański. To cacko zostało wycenione na 237 350 dolarów.

Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition Audi R8 V10 Plus Competition

2018-10-23 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Audi R8 V10 Plus Competition - stworzony do pokonywania zakrętów

Podobne artykuły i galerie