Audi kilka miesięcy temu zapowiedziało model e-tron 50 quattro, będący słabszą wersją elektrycznego SUVa marki. Klienci mogli do tej pory sięgnąć po model 55 quattro z bateriami o pojemności 95 kWh. W słabszej wersji zastosowano mniejsze baterie, a co za tym idzie dostaniemy słabszy napęd, mniejszy zasięg, ale i niższą cenę.
Audi e-tron 50 quattro trafił już do polskich salonów dzięki czemu możemy się zapoznać z ceną. SUV został wyposażony w zestaw baterii o pojemności 71 kWh. Taka zmiana zaowocowała spadkiem zasięgu z 417 do około 300 km. Spadek zaliczyła również cena. Topowy wariant kosztuje 341 800 zł, zaś za słabszą wersję należy zapłacić 307 500 zł.
Dzięki pomniejszeniu zestawu baterii udało się obniżyć masę o 120 kg. Producent wyposażył Audi e-tron 50 quattro w dwa słabsze silniki elektryczne o mocy 312 KM. To kolejny spadek wydajności względem 407 KM z wersji 55. Nowy wariant może się pochwalić przyspieszeniem do setki na poziomie 7 s i prędkością maksymalną 190 km/h. Teoretycznie słabszy model to bardzo dobry pomysł. Jednak przy tak dużym wydatku na elektrycznego SUVa oszczędność 34 tysięcy zł zdaje się być szukaniem naiwnych niż prawdziwą okazją. Raczej lepiej dopłacić i cieszyć się autem o znacznie rozsądniejszym zasięgu.