BMW Sauber przed GP Włoch
2009.09.08// Ł. Łuniewski
Członkowie ekipy BMW Sauber podzielili się swoimi przemyśleniami przed Grand Prix Włoch, które odbędzie się już za tydzień na torze Monza.
Robert Kubica:
''Tor Monza jest wyjątkowy, ponieważ jest najszybszym wyścigiem w kalendarzu Formuły 1. Siła docisku zostanie zmniejszona w porównaniu do wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Nasze bolidy dobrze sprawują się w takiej konfiguracji, co było widać podczas GP Belgii. Mam dobre przeczucia przed GP Włoch i nie mogę się doczekać wyścigu, ponieważ będzie tam dużo włoskich fanów.''
Nick Heidfeld:
''Tempo jakie udało nam się osiągnąć podczas GP Belgii zawdzięczamy zredukowanej sile docisku. Na torze Monza będzie ona jeszcze mniejsza, co daje nam nadzieję na dobre wyniki. Bolidy wyposażone w KERS będą miały niewątpliwą przewagę na długich prostych, których nie brakuje na Monza. Bardzo podoba mi się atmosfera panująca podczas Grand Prix Włoch. Na trybunach będzie dużo włoskich i szwajcarskich fanów.''Mario Theissen:
''Jako bardzo szybki tor, Monza zawsze była wyzwaniem dla BMW. Najważniejsza jest niezawodność, ponieważ każdy kierowca może wykorzystać tylko osiem silników na sezon. Na torze Monza jest to szczególnie ważne - wymaga on od kierowców i inżynierów olbrzymiego skupienia. Mamy zamiar kontynuować dobrą passę po wyścigu w Belgii, gdzie walczyliśmy w czołówce pierwszy raz od dłuższego czasu. Dobre wyniki na torze Spa dały całej drużynie potężny zastrzyk motywacji na następne wyścigi. Jesteśmy pewni, że wracamy do gry.''Willy Rampf:
''Wynik osiągnięty na torze Spa był rezultatem olbrzymiego wysiłku całego zespołu. Ciężka praca opłaciła się. Celujemy w czołówkę również podczas wyścigu we Włoszech. To będzie ostatni szybki wyścig w kalendarzu Formuły 1 w tym sezonie. Zmniejszymy siłę docisku, ponieważ na torze znajdują się cztery długie proste wymagające minimalnego oporu powietrza. W tym celu zmodyfikujemy przednie skrzydło, oraz zamontujemy bardzo małe tylne skrzydło. Dodatkowym wyzwaniem dla kierowców i inżynierów jest odpowiednie ustawienie parametrów mechanicznych, które zapewnią odpowiednią stabilność przy hamowaniu, co pozwoli na agresywne atakowanie tarek - jest to kluczowy czynnik dla uzyskiwania dobrych czasów na tym torze. Nie mogę się już doczekać GP Włoch, ponieważ zawsze panuje tam wyjątkowa atmosfera.''
Aviar R67 - rzut okiem na prototyp