Logo

BMW Simple Concept - bliźniak Nissana Glider?

Być może to nowy trend w motoryzacji, a być może to czysty przypadek… Krótko po odsłonięciu dwuosobowego Nissana Glider Concept inspirowanego motocyklami, BMW przedstawiło model Simple Concept, którego konstrukcja również nawiązuje do jednośladów…
Warto jednak zaznaczyć, że Simple nie należy do najnowszych produktów BMW. Ten trójkołowy pojazd koncepcyjny został skonstruowany w 2005 roku, ale niemiecka marka nie zdecydowała się pokazać go światu. Dlaczego? Możliwe, że był na swoje czasy zbyt futurystyczny, możliwe też, że powodem było mniejsze zainteresowanie innowacyjnymi autami ekologicznymi.

BMW Simple Concept BMW Simple Concept

Odsuńmy jednak na bok wszelkie spekulacje, skupmy się za to na faktach. Na początek rozszyfrujmy, co oznacza nazwa modelu. Otóż przydomek „Simple” jest skrótem od „A Sustainable and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption” oznaczającym „Mobilny, innowacyjny produkt o długotrwałym czasie działania i niskim poborze energii”. Jak zapewne zauważyliście, skrót „Simple” okazuje się „skrótowym skrótem”, bo według schematu, auto powinno nosić nazwę „ASIMPLEC”…
Przeczytaj także: Nissan Glider Concept - konkurent dla BMW Simple Concept »Choć prototypowe BMW wygląda z zewnątrz masywnie, okazuje się bardzo małym samochodem. Mierzący 1,1 długości i ważący 450 kg pojazd jest, jak zapewnia producent, doskonałym połączeniem motocykla i samochodu. Pasażerowie podróżują jeden za drugim (niczym w tandemie), ale - w przeciwieństwie do jednośladu - mają do dyspozycji dach chroniący przed „wybrykami” natury oraz zwiększający bezpieczeństwo.

BMW Simple Concept BMW Simple Concept

Podobnie jak czterokołowy Nissan Glider Concept, trójkołowy Simple zaopatrzony jest w karoserię automatycznie pochylającą się podczas pokonywania łuków. Bawarski producent podkreśla, że system hydrauliczny zastosowany w pojeździe uzależnia pochylenie od stanu pojazdu - nadwozie zachowuje się inaczej podczas szybkiej jazdy, inaczej podczas postoju i inaczej podczas np. driftowania…

Co do szczegółów dotyczących układu napędowego prototypu, BMW ujawnia jedynie, że Simple łączy 48-konny silnik spalinowy z motorem elektrycznym. Zapewnia także, że pierwsza „setka” pojawia się na prędkościomierzu po około 10 sekundach, a wskaźnik zegara zatrzymuje się na wartości ponad 200 km/h. Auto zużywa 6 kilowatogodzin energii lub 2 litry paliwa na każde 100 km.

BMW Simple Concept BMW Simple Concept
BMW Simple Concept BMW Simple Concept BMW Simple Concept

2009-10-12 - K. Spychalski

0

Komentarze do:
BMW Simple Concept - bliźniak Nissana Glider?

Podobne artykuły i galerie