Logo

BMW X6 Active Hybrid - piekielnie ostra hybryda!

Podczas ogólnoeuropejskiej akcji BMW Innovation Day, można było na własnej skórze odczuć różnicę, pomiędzy "zwykłymi" i hybrydowymi wersjami poszczególnych modeli BMW. Zdecydowanie najwięcej emocji wzbudziły jazdy nową Z4 (35is z serii Efficient Dynamics, która jest topową wersją roadstera bawarskiej fabryki) oraz nowiutki model X6 Active Hybrid, którego moc sięga 486 KM, a moment obrotowy monstrualne 780 Nm.

BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid

Co ciekawe, BMW jako jeden z nielicznych producentów nie podkreśla zastosowanych innowacji pod kątem ochrony środowiska, tylko wprost mówi o większej frajdzie z mniejszym zużyciem paliwa. To oczywiście spotyka się ze zrozumiałą aprobatą. Najmocniejszy prezentowany model wyposażony jest w podwójnie doładowaną jednostkę 4,4-litra oraz dwa, wspierające, silniki elektryczne. Odczucia po jeździe mówią same za siebie, ten samochód lata, a nie jeździ.

BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid

Charakteryzuje się przede wszystkim natychmiastową reakcją na pedał gazu i w przeciwieństwie do wspomnianej Z4, nie potrzebuje redukować przełożenia o 2 lub 3 stopnie. Wydaje się, jakbyśmy jechali wciąż na jednym biegu o niespotykanej wręcz elastyczności. To zdecydowania wpływa na komfort jazdy i bezpieczeństwo stosowania w nagłych sytuacjach. Poślizg kół jest tutaj wręcz niemożliwy. Równie dobre, wręcz sportowe, właściwości auto utrzymuje w kwestii trzymania karoserii, która pomimo swoich gabarytów i masy całkowitej 2,5 tony, nie wykazuje tendencji do przechyłów bocznych.

W środku spotkamy świat luksusu i przepychu. Auto jest bardzo wygodne, oferuje multum miejsca i co istotne, pomimo swojej ceny łamiącej barierę 500 tys. złotych, oferuje naprawdę bogate wyposażenie już w "standardzie". Rachunek jest więc prosty, wydając ok 50 tys. więcej na wersję hybrydową, otrzymujemy auto bardzo mocne (przyśpieszające do 100 km/h w granichac 5 sekund) oraz mogące się pochwalić stosunkowo niedużym zużyciem paliwa (17-18l/100km) w porównaniu do swojej czysto benzynowej "siostry" (22-23l/100km). Takie podejście i wykorzystanie nowoczesnych technologii podoba mi się najbardziej.

BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid
BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid BMW X6 Active Hybrid

2010-05-31 - B. Zachaś

0

Komentarze do:
BMW X6 Active Hybrid - piekielnie ostra hybryda!

Podobne artykuły i galerie