Logo

Cadillac CTS-V od GeigerCars

O tym, że niemiecka ekipa z GeigerCars zna się na amerykańskich autach wiemy nie od dziś. W końcu poza codzienną robotą, jak import, homologacje, czy też serwis aut amerykańskich od czasu do czasu zaprezentują jakąś objechaną odmianę po tuningu.

Cadillac CTS-V od GeigerCars Cadillac CTS-V od GeigerCars

Tym razem wzięto pod lupę jedno z najbardziej intrygujących aut amerykańskich produkowanych w ostatnich czasach – nowego Cadillaca CTS-V. Już w swojej 1-szej odsłonie (2004-07) auto to skutecznie kopało tyłki chlubnej europejskiej konkurencji (BMW M3, Mercedes C-klasa AMG, czy Audi [R]S4).

Cadillac CTS-V od GeigerCars Cadillac CTS-V od GeigerCars

Druga generacja tylko ten dystans efektywnie powiększa, a wszystkiemu winien przede wszystkim ukryty pod maską silnik 6.2 LS9 rodem z najszybszej Corvette - ZR1.

Tuning najszybszego, seryjnego Cadillaca wszechczasów zbiegł się z jego europejską premierą w salonach (74’400 EUR). Zabrano się za jego najmocniejszy punkt, czyli jednostkę napędową. W obecnej generacji CTS-V pracuje silnik z ZR1, lecz zdławiony do 564 KM i 747 Nm.

Cadillac CTS-V od GeigerCars Cadillac CTS-V od GeigerCars

Po wizycie w monachijskim warsztacie i zwiększeniu ciśnienia doładowania kompresora jego moc wzrosła do 619 KM, a moment do niesamowitych jak na takie auto, 850 Nm. Takie wartości dzięki dodatkowemu skróceniu 5- i 6-tego biegu pozwoliły na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 330 km/h, a to już granica zarezerwowana dla aut supersportowych jak np. wcześniej wspomniana Corvette!

Cadillac CTS-V od GeigerCars Cadillac CTS-V od GeigerCars

Do tego jeszcze typowo jak na niemiecki tuning, „optymalizacji” uległo i tak już bardzo dobrze nastrojone po testach na pętli północnej toru Nürburgring zawieszenie - cóż, kto ma znakomite drogi, ten może kombinować!



Zmiany zewnętrzne ograniczyły się jedynie do polakierowania wszystkich elementów chromowanych, czy też felg w kolorze nadwozia, czyli w tym przypadku czarnym. W takiej odsłonie auto wygląda bardziej demonicznie, choć nie każdemu może się taka opcja spodobać – po prostu kwestia gustu.



Cieszymy się, że w przypadku tego modelu zmiany ograniczyły się jedynie do drobnych zabiegów. W przypadku tak udanego auta bardzo łatwo byłoby przegiąć. No to nie pozostało nic innego, jak wybrać się na słynny tor testowo-wyścigowy i po raz kolejny poprawić swój znakomity wynik...


2009-12-08 - A. Łukasiewicz

0

Komentarze do:
Cadillac CTS-V od GeigerCars

Podobne artykuły i galerie