2010.12.03// M. Zabolski
Targi motoryzacyjne w Bolonii przyniosły premierę wyścigowej wersji modelu 458 Italia o nazwie Challenge. Ferrari pokazało wyczynową wersję jakiś czas temu, ale dopiero teraz miała miejsce oficjalna premiera sportowego coupe przeznaczonego na tor.
Wyścigowy model podobnie, jak seryjny posiada 570-konny silnik i dyferencjał E-Diff. To tyle jeśli chodzi o wspólne elementy z wersją cywilną. Wyścigówka posiada sportowy system kontroli trakcji, używany niegdyś w Formule 1. System ABS został zaadaptowany ze sportowego Ferrari 599XX. Sportowa skrzynia biegów, dzięki krótkim przełożeniom łatwo utrzymuje obroty silnika przy granicy 9000 obr./min.
Ferrari 458 Challenge
Nie mogło zabraknąć wyczynowego zawieszenia, które obniżyło samochód o 50 milimetrów. W układzie hamulcowym zastosowano układ Brembo CCM2 z ceramicznymi tarczami. Opony Pirelli naciągnięto na 19-calowe obręcze z lekkich stopów. Masa auta uległa obniżeniu dzięki zastosowaniu paneli z włókien węglowych oraz szyb poliwęglanowych z tworzywa Lexan.
Ferrari 458 Challenge
Wnętrze zostało wyczyszczone ze wszystkich luksusów i oferuje tylko to, co powinno się znaleźć w rasowej wyścigówce. Jest pełna klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe oraz profesjonalny system gaśniczy. Kierowca może za pomocą pokręteł regulować nastawy ABS-u, kontroli trakcji i dyferencjału.
Wszystko to pozwala Ferrari 458 Challenge do bicia kolejnych rekordów. Nowa maszynka z Maranello pobiła o 2 sekundy rekord toru Fiorano, który należał do Ferrari F-430 Challenge.
Źródło: fot. Ferrari, v10.pl