Logo

Fiat 500 Hamann - 275 KM w małym pudełku!

Tuner Hamann połączył siły z firmą H&R i opracował extremalną wersję Fiata 500. Bazą nie była zwykła 500-tka, ale wersja Abarth 500, co nadaje projektowi jeszcze większego smaczku. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane publiczności podczas targów tuningowych w Essen.

Hamann Abarth 500 Hamann Abarth 500

Mała, miejska 500-ka seryjnie wygląda grzecznie. Model Abarth 500, oferuje wygląd znacznie bardziej sportowy, ale i tak w porównaniu z odmianą Hamanna, Abarth prezentuje się nudnawo.

Hamann Abarth 500 Hamann Abarth 500

Dzięki poprawionemu układowi kierowniczemu i założonym dystansom H&R TRAK+, które sprawiają że zwiększyła się szerokość 500-ki aż o 30 mm z przodu oraz 35 mm z tyłu auto wygląda masywnie i sportowo. Całość uzupełniają potężne 18-calowe felgi z oponami w rozmiarze 215/35 lub 225/35. Tuner zadbał o agresywny body kit, który wyciska całą dynamikę z nadwozia małego Fiata. Wszystko dopełnia ciekawe biało-szare malowanie.

Najciekawsze zmiany czekają pod maską! Dobrze znany 124 konny motor o pojemności 1,4 litra dostał spory zastrzyk sterydów. Dzięki większej turbosprężarce o zwiększonym ciśnieniu doładowania, nowym tłokom, dolotom i kolektorom zwiększono moc o ponad 100 proc.! Maluch wyciska teraz aż 275 KM! Maksymalny moment obrotowy również wzrósł i wynosi po modyfikacjach 380 Nm. Silnik połączono z 5-biegowym manualem, a napęd przenosi wyczynowe sprzęgło.

Hamann Abarth 500 Hamann Abarth 500

Nad poprawieniem trakcji pracowała firma H&R, specjalizująca się w układach zawieszeń. Zamontowano system typu coilover, zmieniono charakterystykę, która jest teraz znacznie bardziej sztywna i sportowa. Cena modyfikacji nie została ujawniona. Prezentowany pakiet Hamanna zadebiutuje na rynku pod koniec 2011 roku. Warto poczekać...


2010-11-25 - M. Grygier

Podobne artykuły i galerie