Ford zmobilizowany popularnością specjalnych edycji małej Fiesty postanowił wypuścić na rynek kolejną podrasowaną edycję. Tym razem postawiono na jeszcze więcej sportu, co może stanowić przedsmak wersji ST.
Klienci będą mogli wybierać pomiędzy dwiema wersjami silnikowymi. Fani ostrej jazdy będą mogli nabyć wersję z silnikiem benzynowym 1.6 Duratec Ti-VCT o mocy 134 KM i 160 Nm momentu obrotowego. Dla oszczędnych osób, którym zależy jedynie na wyglądzie przygotowano 95-konnegodiesla, który pali jedynie 4,1 litra na 100 km. Benzynowa jednostka rozpędza sportowego malucha do setki w 8,7 sekundy. Rozpędzanie zakończymy przy 195 km/h.
Specjalna edycja jest dostępna w siedmiu kolorach z czarnymi dodatkami i jedynie w nadwoziu trzydrzwiowym. Fiesta Sport Plus będzie posiadała nieco poszerzony bodykit i dodatkowy spojler na tylnej klapie. Końcówki wydechu oraz ramki świateł przeciwmgielnych zostały wypolerowane.
Na wyposażeniu specjalnej edycji znajduje się automatyczna klimatyzacja, system audio Sony oraz aluminiowe nakładki na pedały i dźwignię hamulca ręcznego. Samochód będzie dostępny na większości rynków europejskich, choć nie wiadomo jeszcze, czy auto trafi do naszego kraju.