2012.07.20// J. Kruczek
Honda CR-V jest jednym z najciekawszych SUVów na rynku. Najnowsza generacja zadebiutowała już w Stanach Zjednoczonych, a teraz przyszła pora na kolejny debiut. Terenowa Honda została ukazana w europejskim wydaniu, które zgodnie z przewidywaniami nie różni się zbytnio od modelu zza oceanu.
Główne zmiany ograniczają się do delikatnych elementów stylistycznych. Europejczycy skorzystają też z większej gamy silników. Producent lekko przeprojektował zderzak przedni oraz zastosował mniejsze i bardziej opływowe lusterka. Nie mogło zabraknąć popularnych na starym kontynencie świateł LED do dziennej jazdy oraz tylnych lamp w tej samej technologii.
Honda CR-V 2013
Co ciekawe długość nadwozia zmalała o 5 mm, a wysokość o 30 mm w stosunku do poprzednika. Pomimo mniejszego nadwozia mamy do czynienia z solidną przestrzenią bagażową mającą 598-litrów. Tylna klapa otrzymała elektroniczny system podnoszenia. Nowy CR-V otrzyma trzy jednostki napędowe do wyboru: benzynowym 2.0 VTEC - 155 KM oraz dwa diesle: 2,2 i-DTEC - 148 KM oraz nowym 1.6 - 118 KM.
Honda CR-V 2013
SUV trafi do salonów w wersji z napędem na cztery oraz na dwa koła. Od klienta będzie zależało, jakim pojazdem będzie chciał jeździć. Na wyposażeniu ma się znaleźć pomocnik wjazdu lub zjazdu z góry, ESP czy ABS. CR-V w nowym wcieleniu zadebiutuje na wrześniowym salonie w Paryżu, po czym trafi do salonów.