2010.02.16// K. Cisek
Dla tych, których moc 240 KM w przednionapędowym kompakcie przeraża, japoński tuner przygotował coś spokojniejszego. W tym modelu, mechanicy z MUGEN-a nie grzebali już w silniku.
Jednostka napędowa to standardowy, dwulitrowy motor i-VTEC o mocy 201 KM. Każdy Civic Type-R ma taką w standardzie. Różnica to wykończenie. MUGEN doposażył każdy model w zestaw spojlerów, nowy zderzak z przodu, z tyłu z dyfuzorem i dwoma wielkimi końcówkami układu wydechowego oraz ogromne tylne skrzydło. Z szerokiej palety kolorów, nabywcy będą mogli wybrać tylko specjalny biały lakier – Championship White.
Mniej mocy...
...ale nadal drapieżny.
Honda Civic Type R MUGEN
Dodatkowo MUGEN dokłada przyciemnione szyby, różne nalepki świadczące o tym, że kierowca prowadzi coś wyjątkowego, indywidualnie numerowaną tabliczkę we wnętrzu auta i standardowo dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Na brytyjskim rynku pojawi się 200 aut w specyfikacji MUGEN 200. To i tak więcej, niże wersji 240-konnej. Tej było tylko 20 sztuk. W salonach pojawi się w kwietniu, ale z pewnością zamówienia na całą serię zostaną złożone wcześniej.