2011.08.05// A. Ruciński
Honda CR-Z miała być godnym następcą kultowego modelu CRX. Niestety Japończycy postawili na napęd hybrydowy i zaprezentowali światu samochód sportowy i dynamiczny tylko z wyglądu.
Fani marki i starego CRX'a otrzymali lekki ukłon w ich stronę, gdy brytyjski dział firmy Mugen pokazał przerobionego CR-Z. Samochód jest szybszy, lepszy, ale ciągle nie odzwierciedla marzeń miłośników sportowej jazdy. Teraz wszystko się zmieni, ponieważ pokazano model CR-Z Mugen RR.
Honda CR-Z Mugen RR
Egzemplarz z literami RR został przygotowany przez azjatycki oddział Mugena, a co za tym idzie mamy do czynienia z bardziej ekstremalną wersją. Przede wszystkim nadwozie otrzymało prawdziwie japońskiego ducha. Drzwi, maska oraz tylna klapa zostały wykonane z włókna węglowego, co znacznie zmniejszyło masę. Z tyłu znajdziemy podwójny wydech umieszczony centralnie.
Honda CR-Z Mugen RR
Tak jeździ Honda CR-Z Mugen
Tuner zastosował niskie i bardzo twarde zawieszenie, które pozwoliło na ukrycie w nadkolach 18-calowych felg z lekkich stopów. Duże, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe pomalowano na pomarańczowo, podobnie jak całe nadwozie. We wnętrzu znajdziemy mieszankę skróry i alcantary w jaskrawych kolorach kontrastujących z czernią. Nie zabrakło też wstawek z carbonu, które nadają sportowego charakteru.
Honda CR-Z RR będzie posiadać system wyświetlający na ekranie wszystko, co się aktualnie dzieje z pojazdem. To rozwiązanie zapożyczono z Nissana GT-R. Pozostaje mieć nadzieję, że CR-Z otrzyma w końcu odpowiedni pakiet wzmacniający silnik, co pozwoli na uzyskanie jeszcze większych emocji z jazdy.