Fani jednośladów liczyli, że japońska firma udoskonali nowy model Kawasaki 650R. Niestety, zgodnie z opublikowanymi materiałami odnośnie wersji na 2011 rok zmieni się tylko kilka detali. Producent wprowadził małe poprawki i dodał do oferty nowe wzory malowania.
Ninja 650R będzie oferować ten sam co wcześniej, niewielki 8-zaworowy silnik o pojemności 649 ccm. Inżynierowie zmienitli za to ustawienia wtrysku paliwa i zapłonu. Dzięki temu, chłodzony cieczą motocykl będzie się rozpędzał szybciej od poprzednika. Co więcej, silnik został udoskonalony by spełniał rygorystyczne normy emisji spalin. Serce motocykla otrzymało precyzyjny wtrysk paliwa i trójdrożny katalizator.
Ninja 650R otrzymał kierunkowskazy zintegrowane z owiewką, ostrzejszy zadupek i wskaźniki inspirowane motocyklami MotoGP. Rama, wahacz i zawieszenie zostały tak zaprojektowane, aby wyeliminować wszystkie nieprzyjemne i uciążliwe wibracje. Dodatkowo użyto specjalne gumy nad silnikiem i gumowe izolacje kierownicy, co wyeliminowało odczuwanie drgań.
Podnóżki pasażera i kierowcy także są pokryte gumą w celu zmniejszenia ilości drgań przenoszonych na kierowcę. Naturalną i wygodną pozycję umożliwia wąskie, nisko osadzone siedzenie.
Dzięki sześcioramiennym felgom w stylu supersport, motocykl wydaje się lekki i jest lepiej resorowany. Projektanci przeprojektowali lusterka, które czerpią inspirację z nowej Ninjy ZX-6R.