Logo

Land Rover Defender - debiut współczesnej wersji kultowego modelu

Land Rover Defender w końcu doczekał się nowej generacji i ta choć znacznie łagodniejsza to wzorem poprzednika będzie imponować w terenie. Producent wykorzystał nową platformę D7x. Pozwala ona na zastosowanie pneumatycznego zawieszenia o maksymalnym prześwicie aż 291 mm.
W standardzie nowy model cechuje prześwit 216 mm, a w wersji z klasycznymi sprężynami będzie to 226 mm. Defender legitymuje się głębokością brodzenia wynoszącą 900 mm. Jazdę w zanurzenie będzie ułatwiać specjalny tryb w systemie Terrain Response 2.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Land Rover Defender może się pochwalić zwisem przednim wynoszącym 38 stopni oraz kątem zejścia 40 stopni. Do tego dochodzi imponujący skok koła 500 mm. W terenie pomoże nam reduktor o przełożeniu 2,93 oraz mechaniczna blokada centralnego mechanizmu różnicowego. Klienci będą też mogli opcjonalnie sięgnąć po aktywną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Nowy Defender będzie korzystał ze wszystkich technologicznych zdobyczy marki, jak choćby system niewidzialnej maski ClearSight Ground View.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Nowy Land Rover Defender będzie teraz znacznie przyjemniejszy w prowadzeniu na asfaltowej drodze. Pneumatyczne zawieszenie pozwala regulować wysokość oraz sztywność co zapewni komfort prowadzenia na zwykłej szosie. Terenówka pozwala też ciągnąć przyczepę o masie 3500 kg, a do bagażnika można załadować 900 kg ładunku. Dach uniesie ciężar nawet 300 kg.

W dłuższej wersji 110 znajdziemy bagażnik o pojemności 646 litrów do linii okien oraz 1075 litrów przy wykorzystaniu całej przestrzeni. W ofercie pojawią się felgi w rozmiarach od 18 do 22 cali oraz możliwość zamówienia w salonie opon do wykorzystania w najcięższym terenie.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Land Rover Defender będzie dostępny w wersji krótkiej 90 i długiej 110. Co ciekawe w obu wersjach pomiędzy przednimi fotelami znalazło się dodatkowe siedzenie. Dłuższy wariant może być wyposażony w trzeci rząd foteli. Tym razem w Defenderze możemy liczyć na wysoki poziom wykonania oraz bogate wyposażenie. Równocześnie gumowa okładzina pozwala umyć wnętrze bieżącą wodą.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Wersje 90 i 110 posiadają odpowiednio nadwozia o długości 4323 i 4758 mm oraz szerokości 1996 i 1967 mm. Kwestia designu pozostaje do rozstrzygnięcia indywidualnie. Auto wygląda naprawdę dobrze, ale nie każdemu może przypaść do gustu taka złagodzona interpretacja kultowego modelu.

Land Rover Defender Land Rover Defender

Pod maską znajdziemy między innymi sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, który dostarczy moc 400 KM i rozpędzi terenówkę do 100 km/h w czasie 6 s. W ofercie pojawi się także dwulitrowy motor czterocylindowy o mocy 300 KM. W przypadku diesli klienci wybiorą jeden z dwóch dwulitrowych silników o mocy 200 bądź 240 KM. Sześciocylindrowy silnik korzysta z układu mikrohybrydowego MHEV. Moc trafia w każdym przypadku na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Teraz nie pozostaje nic, jak czekać na rynkowy debiut nowego Defendera.

Land Rover Defender Land Rover Defender
Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender Land Rover Defender

2019-09-15 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Land Rover Defender - debiut współczesnej wersji kultowego modelu

Podobne artykuły i galerie