Lotus Exige Sport 410 jest kolejną bardzo ciekawą wersją brytyjskiego sportowego modelu. Producent stworzył kolejne auto nastawione na czerpanie radości z szybkiej jazdy. Auto czerpie wiele z ekstremalnej wersji Cup 430 i również będzie dostępny w nadwoziu coupe oraz roadster.
Nadwozie zostało uzupełnione licznymi elementami aerodynamicznymi z włókna węglowego oraz otrzymało zderzaki z potężnymi wlotami powietrza. Całość tak skomponowana, aby zapewnić jak najlepszy docisk. Z tyłu uwagę zwraca dyfuzor z centralnie umieszczonym wydechem oraz spory spojler. Nowa wersja może się pochwalić lekkimi felgami w rozmiarze 17 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Obręcze obuto w opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Producent zastosował także wydajny układ hamulcowy AP Racing.
We wnętrzu panują dość spartańskie warunki, choć zostało ono wykończone skórą oraz Alcantarą. W ofercie pojawią się takie opcje, jak klimatyzacja czy radio z dwoma głośnikami i łącznością Bluetooth. Całość ma masę zaledwie 1054 kg, co sprawia, że Lotus Exige Sport 410 jest najlżejszą wersją tego modelu z silnikiem V6.
Inżynierowie postawili na wykorzystanie 3,5-litrowego silnika V6. Jednostka generuje 410 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego. Motor sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną. Przyspieszenie do setki ma wynieść 3,3 s a rozpędzanie zakończy się na prędkości 290 km/h. Lotus Exige Sport 410 zapożyczył od Cup 430 system chłodzenia, sprzęgło oraz układ zawieszenia.
W opcji pojawił się tytanowy układ wydechowy obniżający masę o kolejne 10 kg. Na pokładzie może też zagościć klatka bezpieczeństwa, wyłącznik prądu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Lotus Exige Sport 410 kosztuje w Niemczech 111 800 euro.