Logo

Lowrider Jamesa Hetfielda - czaderski i wyjątkowy

Pewnie większość z Was wie kim jest pan o nazwisku Hetfield. Niewtajemniczonym spieszymy z wyjaśnieniem, że jest to charyzmatyczny frontman pierwszego i bodaj najpopularniejszego zespołu (trash) metalowego na świecie – Metallica. Jeśli z jakiegoś powodu dalej nie kojarzycie faktów, to chociaż wiedzcie, że Metallica dla rocka jest tym, czym np. Elvis Presley dla rock’n’rolla.

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

Dla takiego gościa jak Hetfield, który na brak banknotów z wizerunkiem prezydentów USA nie może narzekać, posiadanie czadowej bryki to rzecz prawie, że obligatoryjna. Hetfield jak na prawdziwego (podkreślam to słowo!) rockowca przystało, ceni klasyczne bryczki rodem z USA i jak się domyślacie, ma w swoim garażu niejedną odjazdową brykę. Prócz motocykli ma m.in. 1953 Buick’a Skylarka, Chevyego Blazera, 1963 Forda 5-Window, 1935 Auburn Speedstera, a także czaderskiego pickupa, którego dziś przedstawimy…

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

Hetfield, jako czynny członek klubu kustomów Beatniks of Koolsville. Zatem sprawą honorową było przerobienie poczciwego Ford F-100 z 1956. Zajął się tym Scott Mugford z Blue colar Customs. Samego trucka Hetfield zakupił od starszego właściciela, a już fabrycznie auto posiadało podwójna kabiną, równa pakę (bez wnikających błotników) oraz purpurowy kolor, lecz daleki od tego, którym pokryty jest dziś.

Początkowo zmiany miały się ograniczyć do uchylanej do przodu maski oraz top chopa (2¼ cala), gdyż pickupa przewidziano jako codzienny środek transportu. Jeżęli jednak w czyiś żyłach płynie benzyna zamiast krwi, to na tym nie mogło się skończyć…

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

Pickup otrzymał odnowiona i wzmocniona ramę. Przednią oś transplantowano z Mustanga II. Zawieszenie to wariant powietrzny wraz z klasycznymi felgami Radir i oponami Coker z białym rantem. Wymuskany silnik o pojemności 7.4 litra, oddychajacy przez dwie pionowe rury pochodzi z Oldsmobile'a. Kabina została przeobrażona na wariant 5-okienny wraz z powiększona tylną szybą.

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

Przednie światła pochodzą z pickupa Forda 1960-61, zamontowane na skos. Grill zapożyczono od Chryslera z 1960-61, Na dokładkę na jego środku umieszczono logo pochodzące z  Forda Thunderbirda. Wloty boczne na masce pochodzą z Buicka 1953 (tzw. portholes). Tylna klapa od paki jak i światła pochodzą z innego pickupa Forda – ’56 Ranchero i T-Bird. Jak widzicie prawdziwe pomieszanie z poplątaniem ale wszystko wykonane z dużym wyczuciem i smakiem.

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

Podłoga paki wykonano z aluminium i można ją unieść w celu dotarcia do akumulatora, zawieszenia i kompresorów powietrza. Karoseria polakierowana jest w dwóch odcieniach purpury z domieszka płatków metalu i przyozdobiona czarno-białymi pin stripe’ami.

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

Wnętrze Forda F-100 jest niemal całkowicie seryjne (pomijając ukryty system audio z satelitarna antena), lecz nie jeśli chodzi o kolorystykę i materiały wykończeniowe. Mało kto by się domyślił, że rockman z krwi i kości lubi takie połączenia kolorystyczne, ale to nie pierwsze auto Hetfielda w takim tonie. Warto dodać, że James nie traktuje swych aut jedynie jako wystawowe, a jeśli ma na to ochotę, to dobrnie do F-100tką końca prędkościomierza (90 mph = 145 km/h). Dla osoby o takim statusie finansowym to no problem…

Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda
Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda Ford F-100 kustom '56 Jamesa Hetfielda

2010-09-24 - A. Łukasiewicz

Podobne artykuły i galerie