Logo

McLaren stawia na solidną redukcję masy

McLaren w ostatnim czasie zaserwował swoim klientom wiele imponujących maszyn. Obecnie marka pracuje nad nową generacją supersamochodów korzystających z napędów hybrydowych. Takie podejście wymaga od marki skupienia się na nowych wyzwaniach.
CEO marki, Mike Flewitt zdradził, że McLaren musi teraz wygrać "wyścig wagi". Inżynierom ma teraz przyświecać filozofia gubienia masy. Pierwszym przykładem takiego podejścia był model 765LT, który w porównaniu do bazowego 720S zgubił aż 80 kg. Redukcja masy stanie się w najbliższym czasie centralnym elementem rozwoju marki. Tylko w ten sposób będzie można zapewnić odpowiednie osiągi samochodom hybrydowym.

McLaren 765LT McLaren 765LT

McLaren 765LT korzysta z paneli nadwozia oraz elementów wnętrza wykonanych z włókna węglowego. Wszystkie elementy wykonano w centrum technologicznym marki w Yorkshire. Pierwszy raz ta placówka stworzyła części nadwozia do wykorzystania w samochodzie drogowym. Inne zabiegi redukcji masy objęły lżejsze szyby czy lekkie materiały do wykonania skrzyni biegów. Część materiałów jest wykorzystywana w produkcji części do bolidów F1. Nowoczesny napęd hybrydowy oraz lekkie konstrukcje z pewnością zapewnią autom McLarena odpowiedni charakter oraz osiągi.

McLaren 765LT McLaren 765LT
McLaren 765LT McLaren 765LT McLaren 765LT McLaren 765LT McLaren 765LT

2020-04-27 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
McLaren stawia na solidną redukcję masy

Podobne artykuły i galerie