Mercedes AMG GLE 63 Coupe wyjechał z cienia i jest dokładnie taki, jak można się było spodziewać. Design SUVa nie jest zaskoczeniem, zaś moc i osiągi jeszcze niedawno byłyby zarezerwowane dla supersamochodów.
Potężny SUV cechuje się mocą 571 KM w wersji podstawowej oraz 617 KM w wariancie S. Sercem auta został 4-litrowy motor V8 Bi-Turbo współpracujący z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost. To rozwiązanie pozwala chwilowo zwiększyć moc o wartość 22 KM i moment obrotowy 250 Nm. Głównym zadaniem układu mikrohybrydowego ma być jednak znaczące skracanie czasu reakcji na naciskanie gazu.
EQ Boost jest odpowiedzialny także za odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Silnik wyposażono w system odłączania 4 cylindrów w trybie jazdy Comfort. Potężny SUV z takim motorem oraz napędem na wszystkie koła przyspiesza do setki w czasie zaledwie 4s. Model S jest szybszy o 0,2 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 280 km/h.
Mercedes AMG GLE 63 Coupe korzysta z systemu niwelującego przechyły nadwozia w czasie jazdy. Zwinność zapewnia adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. W standardzie nowy model stoi na 21-calowych kołach, zaś odmiana S na 22-calowych. Te skrywają tarcze hamulcowe w rozmiarze 400x38 mm z przodu oraz 370x32 mm z tyłu. Producent raczej nie będzie miał problemów ze sprzedażą tego modelu.