Logo

Mercedes-AMG GT R Roadster - premiera sportowego cacka

Mercedes-AMG GT R Roadster poszerza ofertę sportowej maszyny. Tym razem klienci mogą sięgnąć po rasową maszynę z otwartym dachem.
Nowy model skrywa pod maską 4-litrowy motor V8 biturbo o mocy 585 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Cała moc jest przekazywana na tylne koła. Dzięki zastosowaniu mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu oraz sportowo zestrojonej skrzyni siedmiobiegowej samochód może przyspieszyć do setki w czasie 3,6 s. Prędkość maksymalną osiągniemy przy 317 km/h. O utrzymanie auta na drodze zadbają między innymi opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster

Wiele uwagi poświęcono kwestiom aerodynamiki. Nadwozie jest szersze od wersji GT S o 46 mm z przodu i 57 mm z tyłu. Na tyle znalazł się ręcznie regulowany spojler. Mercedes-AMG GT R Roadster otrzymał przeprojektowany układ zawieszenia pod kątem sportowej jazdy. Przede wszystkim przeprojektowano układ z tyłu i zastosowano tylną oś skrętną w zakresie 1,5 stopnia. Dodatkowa krzyżowa rozpórka zwiększyła sztywność konstrukcji.

Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster

Przy produkcji wykorzystano także lżejsze materiały, co zaowocowało wagą 1635 kg. Układ hamulcowy jest wydajniejszy, a opcjonalnie można go wyposażyć w tarcze ceramiczne o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Jak przystało na nowego Mercedesa całość dopełniają liczne systemy elektroniczne. Mercedes-AMG GT R Roadster raczej nie będzie miał problemów ze znalezieniem zwolenników.

Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster Mercedes-AMG GT R Roadster

2019-03-05 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Mercedes-AMG GT R Roadster - premiera sportowego cacka

Podobne artykuły i galerie