Logo

Mercedes AMG Project One - hiperauto z napędem F1 znów opóźnione?

Mercedes AMG Project One został zaprezentowany jaki pierwsze hiperauto korzystające z napędu pochodzącego bezpośrednio od współczesnego bolidu F1. Niestety to właśnie napęd okazał się największym problemem konstrukcji. Premiera miała nastąpić w 2019 roku, ale przesunięto ją o rok. Teraz okazuje się, że hiperauto może trafić do klientów dopiero w 2021 roku.
Magazyn Auto Motor und Sport dotarł do informacji mówiących o poważnych problemach z adaptacją napędu do pracy w warunkach drogowych. Silnik musi spełniać normy WLTP, co przy napędzie z bolidu wyścigowego jest problematyczne. AMG musi także rozwiązać problem elektrycznego nagrzewania silnika przed uruchomieniem. Samochód drogowy nie może wymagać dodatkowych procedur startowych tylko musi od razu odpalić i jechać.

Mercedes AMG Project One Mercedes AMG Project One

Wyczynowy doładowany silnik 1,6 V6 z bolidu nie grzeszy też żywotnością. W samochodzie drogowym musi być wytrzymała. Mała jednostka o tak wykręconej mocy jest bardzo delikatna, a to również eliminuje ją z użytku drogowego. Jak widać przed inżynierami AMG stoi niezwykle trudne zadanie. Mercedes AMG Project One miał stanowić doskonałe uzupełnienie dominacji marki w F1. Niestety powoli przekuwa się w porażkę, tym bardziej, że Aston Martin pokazał z modelem Valkyrie, jak przenieść technologie F1 na auto drogowe.

Mercedes AMG Project One Mercedes AMG Project One
Mercedes AMG Project One Mercedes AMG Project One Mercedes AMG Project One Mercedes AMG Project One Mercedes AMG Project One

2019-08-13 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Mercedes AMG Project One - hiperauto z napędem F1 znów opóźnione?

Podobne artykuły i galerie