2010.03.10// R. Staniec
Bez wątpienia Mercedes pamięta o swojej historii. Okazją do przypomnienia rajdowych doświadczeń Mercedesa była prezentacja nowego silnika V8 5.5 litra biturbo.
Mercedesy na trasach rajdowych nigdy nie były najszybszymi autami w stawce, jednak nadrabiały to niesamowitą wytrzymałością i na mecie meldowały się bardzo wysoko. W sukcesach rajdowych Mercedesa mamy również i polski akcent – Sobiesław Zasada podczas swojej bogatej kariery rajdowej zasiadał również za kierownicą Mercedesa.
Mercedes S63 AMG?
Owszem, ale pod maską znajdziemy...
...nowy silnik V8 5.5 litra biturbo
Wróćmy jednak do współczesności. Przed Wami Mercedes S63 AMG w rajdowym malowaniu. To oczywiście ukłon w stronę słynnego modelu 300 SEL 6.8 AMG z 1971 roku. Tym razem jednak pod masą znalazł się silnik V8 o pojemności 5.5 litra wspomagany przez dwie turbosprężarki. To zapowiedź tego co znajdzie się w nowym wydaniu S63 AMG.
Wnętrze auta koresponduje...
...z rajdowym malowaniem
Rajdowe kubełki zamiast foteli z masażem
Moc tego potwora to 571 KM i moment obrotowy 900 Nm. Jeżeli ktoś z Was uważa klasę S za ociężałego olbrzyma – musi zweryfikować swój pogląd. To w dalszym ciągu olbrzym ale szybki niczym Usain Bolt.
Przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje temu gigantowi zaledwie 4,4sekundy. Niewiele mniej, niż w modelu S63 AMG (4,5 sekundy) za to prędkość maksymalna wzrosła do 300 km/h z 250 km/h (elektroniczny kaganiec).
Sprawca zamieszania