Mini postanowiło zafundować swoim modelom subtelne modernizacje na rok 2011. Delikatnego liftingu, obejmującego zmiany wizualne i mechaniczne, doczekał się hatchback, kabriolet i model Clubman.
Z zewnątrz, odświeżone Mini rozpoznamy po przeprojektowanych zderzakach, zmienionych reflektorach, zmodyfikowanych wlotach powietrza, a także nowych lampach tylnych. Nie zabrakło też nowych lakierów i dodatkowych wzorów felg.
Wnętrze każdego z modeli otrzymało nową kierownicę, zmodernizowaną konsolę środkową, a także przeprojektowane elementy sterowania klimatyzacją i systemem audio. Dla przyszłych nabywców przygotowano też sześć nowych opcji tapicerki.
Zaglądając pod maskę ujrzymy całkowicie nowego, 1,6-litrowego diesla wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa common rail i turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny. Nowy motor dostępny będzie w dwóch wariantach mocy – 90 KM (One D) i 120 KM (Cooper D).
Mini hatchback wyposażone w 90-konną jednostkę przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 sekundy i rozpędza się do 185 km/h. Osiągi te połączono z 3,8-litrowym spalaniem oraz emisją CO2 na poziomie 99 g/km.
Podobne zużycie paliwa i podobną emisję szkodliwych substancji gwarantuje mocniejszy Cooper D. 120-konny motor okazuje się jednak szybszy – sprint do pierwszej „setki” wynosi 9,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna – 198 km/h.
Odświeżona gama modelowa Mini trafi do salonów sprzedaży we wrześniu.