Mini po raz pierwszy zaprezentowało pięciodrzwiową wersję swojego podstawowego modelu. Oznacza to, że miejski hatchback się rozrósł i stanowi bardziej praktyczną propozycję dla klientów marki.
Pięciodrzwiowy model został wydłużony względem podstawowego modelu. W ten sposób udało się uzyskać więcej przestrzeni dla pasażerów oraz bagażu. Pewne obawy budzą dość krótkie tylne drzwi, co może stanowić problem dla wyższych osób.
Rozwiązania technologiczne są kopią trzydrzwiowego modelu. Pod maską znajdziemy benzynowe 1,5 o mocy 136 KM oraz 2,0 generujące 192 KM jak również diesle: 1,5 116 KM i 2,0 170 KM. Silniki te udowodniły swoją wartość w mniejszym modelu i w nowym nadwoziu również powinny się dobrze spisywać. Mini nie zdradziło, czy planuje produkcję najbardziej hardcorowej wersji JCW. Podejrzewamy, że ta decyzja jest tylko kwestią czasu. Mini w nadwoziu pięciodrzwiowym zapewne znajdzie klientów i już niedługo powinniśmy się przekonać jak sobie radzi.