Logo

Nissan GT-R R34 od JAPO Motorsport - drugie życie klasyka

Chciałeś mieć Nissana Skyline GT-R R34 NISMO Z-tune? W takim razie firma JAPO Motorsport powinna stać się twoim największym przyjacielem. Tuner, którego siedziba mieści się w niemieckim Essen, zakupił Nissana GT-R z 1999 roku a następnie poddał go drobiazgowemu przeglądowi i odświeżeniu (zajęło to 3 miesiące), tak aby wyglądał „jak nowy”.

Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport

W tym celu wykorzystano oryginalne komponenty Z-tune. Nawet srebrny lakier "KY0" jest oryginalny. Nie było to łatwe, gdyż wersji Z-tune powstało zaledwie 20 egzemplarzy. Tuner nie zapomniał o 5-ramienne obręcze NISMO Z-Tune, opony semi-slick od Toyo, czy tapicerce z Alcantary. Prędkościomierz w aucie wyskalowany jest do 320 km/h. Zrobi wrażenie na pasażerach? Nie mniejsze, niż na kierowcy - Nissan GT-R to prawdziwy wilk w owczej skórze.

Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport

Pod maską auta dzieją się prawdziwe cuda. JAPO zdecydowało się na poważne wzmocnienie silnika. 2,5 litrową jednostkę napędową R6 wyposażono w nowe doładowanie GT RS, udoskonalone wtryski oraz nowy intercooler. Dzięki tym zabiegom moc wzrosła do 523 KM, a maksymalny moment obrotowy do 597 Nm. Sami rozumiecie, że wspomniane 320 km/h to nie są czcze przechwałki.

Aby moc nie narozrabiała, JAPO zdecydowało się również na wyczynowe sprzęgło HKS oraz układ hamulcowy StopTech. Jak widzicie, tuner podszedł do sprawy komplesowo w myśl zasady, że łańcuch jest tak mocny jak najsłabsze ogniwo - oby tylko nie okazał się nim być... kierowca.

Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport

JAPO Motorsport nie ujawniła ceny za przerobienie GT-R’a. Wyceniono jedynie całe auto, to które widzicie na zdjęciu kosztuje €89,900 ($116,960).

Nissan GT-R R34 NISMO Z-Tune JAPO Motorsport

2010-07-29 - M. Grygier

Podobne artykuły i galerie