W gorącym Miami na Florydzie miała miejsce jedna z najbardziej oczekiwanych premier samochodowych tego roku. Oficjalnie została zaprezentowana flagowa limuzyna Audi – model A8.
Spoglądając na nowe Audi A8 widzimy, że niemiecka firma dość ostrożnie podeszła do projektowania następcy odchodzącego modelu.
Na pewno nie mamy do czynieni z rewolucją. Jest to raczej kolejny etap ewolucji, której celem jest zdobycie Świętego Graala – czyli prymatu w klasie aut luksusowych w którym toczy się zażarty bój pomiędzy Audi, Mercedesem, BMW, Lexusem oraz kilkoma innymi markami, które również próbują uszczknąć swoją porcję z tego, jakże lukratywnego tortu.
Mniej zorientowana osoba mogłaby pomylić najnowszy model na rok 2010 z poprzednikiem. Oczywiście to tylko pozory. Konstruktorzy czerpali ze starego modelu, ale równocześnie mnóstwo w nowym A8 nowinek technicznych.
Zobacz także: Nowe Audi A8 - galeria »Przednie lampy zostały wykonane wyłącznie w technologii LED. Auta, które dysponują podobnym rozwiązaniem możemy policzyć na palcach jednej ręki – prekursorem tego rozwiązania był nowy Cadillac Escalade.
W przypadku A8 jego wizytówką jest aluminiowa rama przestrzenna (Audi Space Frame) to rozwiązanie zostało zachowane. Dzięki temu Audi może się pochwalić niższą masą, niż konkurencja. Co ciekawe – nowy model A8 jest lżejszy od poprzednika o 100 kg.
Gama silników to oczywiście jednostki benzynowe oraz diesle. Co prawda nabywcy Audi A8 raczej nie mają kłopotów z uregulowaniem rachunku za paliwo na stacji benzynowej, ale Audi chwali się, zmniejszeniem zużycia paliwa w silnikach.
A skoro jesteśmy przy silnikach, warto wspomnieć o osiągach Audi A8. W wersji z benzynowym silnikiem V8 4.2 litra o mocy 372 KM, auto przyśpiesza do 100 km/h w czasie 5.7 sekundy. Prędkość maksymalna, jak to zwykle bywa w przypadku luksusowych limuzyn, została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Silnik diesla V8 4.2 litra dysponuje mocą 350 KM oraz gigantycznym momentem obrotowym – 800 Nm. Pierwszą „setkę” osiąga po upływie 5.5 sekundy. Jak widzicie – czasy hegemonii silników benzynowych to już przeszłość. Wszystkie wersje silnikowe współpracują z nową 8 biegową automatyczną przekładnią oraz napędem na 4 koła – quattro.
Wnętrze Audi A8 oferuje luksus, który trudno opisać słowami. Jest on wręcz nieprawdopodobny. Poza znakomitym designem, doskonałej jakości materiałami oraz fenomentalnym spasowaniem - niezwykle ciekawie prezentuje się nowe dyskretne oświetlenie auta zapewniające nastrój, który do tej pory można było sobie tylko wymarzyć.
Z bardziej przyziemnych spraw warto wspomnieć, że Audi poprawiło system sterowania MMI. Nie zapomniano również o zupełnie nowych fotelach z funkcją masażu.
Wraz z premierą nowego Audi A8. Walka w klasie aut luksusowych wybuchnie ze zdwojoną siłą. Bardzo ciekawi jesteśmy pierwszych testów i porównań. Niedawno, BMW zaprezentowało nowy model z serii 7. Konfrontacja pomiędzy tymi dwoma autami będzie niezwykle ciekawe.
Nie można oczywiście zapomnieć o Mercedesie S klasy i Lexusie LS. Jedno jest pewne. Audi A8 na pewno w tym starciu nie stoi na straconej pozycji. Jeżeli ktoś z Was już teraz jest przekonany do wyższości Audi może powoli ustawiać się w kolejce. Nowe A8 wejdzie do sprzedaży w pierwszych miesiącach 2010 roku.
Wnętrze podoba mi się bardziej, niż karoseria. Na pewno ładniejsze od Mercedesa S, BMW 7 i Lexusa LS. Karoseria bardzo zachowawcza. No ale niczego spektakularnego się w tej materii nie spodziewałem.
Poprzedni model Audi A8 bardzo mi sie podobal wiec i nowe wydaje rowniez. Troche nabralo muskulatury. Ten diesel V8 4.2 litra to kosmos.
Audi to ma klasę, a A8 wygląda pięknie mam nadzieję, że w końcu takie będzie stało przed moim domem :)
No zeby tylko nie podprowadzili nastepnego dnia. A samo auto wypas. Podoba mi sie, ze Audi tak nie szaleje z designem jak BMW czy Mercedes.