2009.04.16// K. Spychalski
Trzy lata po debiucie rynkowym, luksusowy SUV Q7 doczekał się face-liftingu. Modernizacja objęła delikatne poprawienie wyglądu, wprowadzenie zmian w kabinie, jak również zastosowanie oszczędniejszych silników.
Na zewnątrz odnajdziemy zestaw nowych świateł (zarówno przednich, jak i tylnych), zmodyfikowaną atrapę chłodnicy oraz osłony podwozia zintegrowane ze zderzakami. Kabina zyskała natomiast zestaw chromowanych paneli, system MMI trzeciej generacji, a także pakiet nowych materiałów wykończeniowych.
Zobacz także: Nowe Audi Q7 w naszej galerii »Zmodernizowane Q7 otrzymało też system odzyskujący energię hamowania poprzez zamianę energii mechanicznej w elektryczną i przechowywanie jej w specjalnych bateriach. Niemiecki producent twierdzi, że ta nowoczesna technologia pozwala zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery o nawet 5 g/km.
Nowe Audi Q7
Oferta jednostek napędowych obejmuje 3 silniki wysokoprężne oraz 2 „benzyniaki”. Odpowiednie zmiany w silniku 4.2 V8 TDI zaowocowały nie tylko wzrostem jego parametrów (340 KM i 760 Nm), ale również spadkiem zużycia paliwa (z 11,1 na 9,9 l/100 km).
240-konną jednostkę 3.0 V6 TDI można będzie zamówić w wersji Clean Diesel gwarantującej spadek spalania z 9,1 na 8,9 litra. Najmocniejszy, bo 500-konny diesel 6.0 V12 TDI zużywa średnio 11,3 l/100 km.
Gama motorów benzynowych zawiera silniki 3.6 V6 FSI/280 KM oraz 4.2 V8 FSI/350 KM zużywające odpowiednio 12,1 i 12,7 litra benzyny na 100 km.
Wnętrze nowego Audi Q7
Nowe Audi Q7