2011.02.17// A. Miklewska
Porsche od dłuższego czasu nosiło się z zamiarem wyprodukowania hybrydowego samochodu. Okazało się, że nowy napęd przypadnie dla modelu Panamera. Producent twierdzi, że Panamera Hybrid S z 380-konnym silnikiem to najbardziej ekonomiczne Porsche wszechczasów. Zużycie paliwa ma wynosić 6,8 l/100 km, a emisja spalin wynosi zaledwie 159 g CO2/km.
Porsche Panamera S Hybrid
Najnowsza Panamera skorzysta z tej samej jednostki, co hybrydowy Cayenne. 333-konny, 3,0-litrowy, turbodoładowany silnik V6 został zpaorzyczony od Audi, a silniki elektryczne powiększają moc o 47 KM, co daje w sumie 380 KM. Obie jednostki napędowe mogą zasilać Panamerę łącznie, jak i samodzielnie.
Silnik elektryczny korzysta z akumulatora niklowo-metalowo-wodorowego (NiMh). Energia jest pozyskiwana podczas jazdy, co pozwala na ciągłe ładowanie akumulatora. Inżynierowie zdecydowali się na wykorzystanie ośmiobiegowej skrzyni Tiptronic S do przenoszenia mocy na wszystkie koła.
Porsche Panamera S Hybrid
Porsche Panamera S Hybrid będzie potrzebowała do osiągnięcia 100 km/h zaledwie 6,0 sekundy, a rozpędzanie zakończymy przy prędkości 270 km/h. Korzystanie jedynie z silnika elektrycznego pozwoli na przejechanie zaledwie 2 km i rozpędzenie się do 85 km/h.
Porsche Panamera S Hybrid w wersji z cało-sezonowymi oponami Michelin o obniżonym współczynniku tarcia spala 6,8 l/100 km i emituje do atmosfery 159 g CO2/km. Samochód osadzony na standardowych gumach spala 7,1 l/100 km i emituje 167 g CO2/km.
Nowe hybrydy Porsche będą dostępne w czerwcu tego roku ze standardowym wyposażeniem. Cena na niemiecki rynek została wyznaczona na €106.185.