2011.10.05// A. Ruciński
Wypuszczenie na rynek Porsche Cayenne wzbudziło rozgoryczenie fanów marki, podobnie było w przypadku Panamery, która urodą nie grzeszy. Niestety te modele szybko trafiły w łaski osób z mniej wyrafinowanym smakiem, które zawsze chciały mieć jakieś Porsche.
Panamera jest często poddawana modyfikacjom stylistycznym, o co się prosi seryjna linia samochodu. Rzadko na warsztat trafia limuzyna z silnikiem diesla. Taka jednostka jest dla fanów Porsche bluźnierstwem, ale mimo to Panamera diesel znajduje klientów.
Porsche Panamera Diesel SpeedART
Porsche Panamera Turbo S
Tuner SpeedART postanowił udowodnić, że Porsche z dieslem to też sportowe auto. Panamera przede wszystkim otrzymała nowy bodykit wzbogacony o poszerzone nadkola i dodatkowe wloty powietrza. W tylnym zderzaku znajdziemy dyfuzor i podwójne końcówki wydechu.
W nadkolach znajdziemy 22-calowe, pięcioramienne, czarne felgi. Zaciski hamulcowe pomalowano na jaskrawożółty kolor, co sprawia, że bardziej rzucają się w oczy. I teraz najważniejsze. Z diesla dzięki modyfikacją komputera wyciągnięto dodatkowe 50 KM. Podrasowana Panamera generuje 300 KM oraz 650 Nm momentu obrotowego. Cena pakietu od SpeedART nie jest znana, ale zapewne znajdzie zwolenników wśród właścicieli Porsche z klekotem pod maską.
Porsche Panamera Diesel SpeedART