Premiera nowego modelu Porsche 911 GT3 RS to dobra okazja by przypomnieć, że linia RS ma bardzo długą i chwalebną tradycję, która sięga lat 70-tych XX wieku.
Pierwszy model RS pojawił się w 1973 roku. Było to Porsche 911 2.7 RS. Cechy szczególne? Większa moc i niższa masa. Nie trzeba mieć doktoratu z fizyki i licencji rajdowej by wiedzieć, że te dwa parametry mają ogromny wpływ na osiągi i prowadzenie auta.
Linia RS kontynuowana była w modelach 964, 993 i 996. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego modelu 997. O ile oznaczenia pozostały – to w porównaniu od pierwszego RS różnica w osiągach jest ogromna. Porsche RS z 1973 roku dysponowało mocą 210 KM. Obecnie kierowca musi okiełznać stado 450 KM.
Cóż, technologia poszła do przodu, duch pierwszego RS pozostał. No ale w końcu do Porsche – firma, która doskonale wie co to jest tradycja i jak ją kultywować.
Połączenie tradycji z nowoczesnością, to wszystko odróżnia Porsche od swoich odwiecznych rywali. Samochody niemieckiego producenta mają po prostu duszę. Ferrari i inne podobne marki, powoli tracą swoje najważniejsze cechy i stają się bezpłciowe.
Mam zupelnie inne zdanie. Porsche uwazam, ze jest najbardziej technokratyczne i schematyczne. Ferrari wciaz potrafi czyms zaskoczyc.
Warto by było napisać, czemu Ferrari potrafi czymś zaskoczyć. Porsche jest idealne w każdym calu, niemiecki samochód jest jak poczciwy Niemiec. Ferrari za to jest ekskluzywne, szybkie i daje radość z jazdy. Lecz spasowanie elementów we wnętrzu jest spartańskie, dając tyle pieniędzy za taki samochód oczekuje się porządnego wykonania nie tylko osiągów. Porsche łączy te wszystkie cechy :).
A od kiedy najwazniejsza cecha Ferrari bylo spasowanie elementów? Akurat najnowsze modele Ferrari sa znakomicie wykonane w srodku, czego nie mozna bylo powiedziec o starych modelach :) Piszesz ze Porsche jest jak poczciwy Niemiec - wow swietna reklama dla auta sportowego :)
Niemcy wszystko dla mnie mają najlepiej przemyślane, ja ich naprawdę szanuję. Co do Ferrari 430 trzeszczy i piszczy, nawet na prostej drodze, więc gratuluję spasowania. Za dużo mam doświadczenia z tymi autami.
Ferrari zaczyna sie tam, gdzie Porsche konczy trudno porowywac te marki. Poza tym w Ferrari silnik zaglusza chyba piski plastikow :)
Można polemizować, każdy fan woli coś innego ;). Jestem fanem Ferrari w Formule 1, ale samochody ich trochę nie trafiają w moje gusta.