Megane RS to mocny i niezwykle piękny samochód lawirujący na pograniczu coupe i hatchbacka. Niektórzy jednak oczekują od samochodu jeszcze więcej i to właśnie dla nich powstała limitowana edycja Trophy. Zmysłowe coupe wyjedzie na drogi w liczbie 500 egzemplarzy.
Renault zaserwowało wersji Trophy podniesione ciśnienie turbosprężarki z 2.3 do 2.5 bara. Modyfikacje tą połączono z nowym układem dolotowym i w efekcie wyciśnięto moc 265 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Efekt nie jest może powalający, ponieważ moc wzrosła jedynie o 15KM, ale należy pamiętać, że wkrótce zobaczymy następcę wersji R26R. Ta wersja będzie miała za zadanie pełnić rolę miejskiego potwora.
Megane RS Trophy gna do pierwszej setki w zaledwie 5.9 sekundy. Sprint zakończymy z prędkością 245 km/h.
Megane RS Trophy otrzymało kilka wizualnych modyfikacji względem seryjnego modelu. Zmiany są dyskretne i obejmują czarny dach oraz nowy spojler na tylnej klapie. Całość uzupełniają rasowe 19 calowe felgi. Z przodu znajdziemy jeszcze obowiązkowe ostatnimi czasy światła LED. Wnętrze wzbogaciło się o fotele Recaro oraz system monitorujący parametry jazdy. Francuzi przygotowali też nową paletę barw, a sprawni obserwatorzy dostrzegą we wnętrzu tabliczkę z numerem pojazdu.
Samochód będzie dostępny we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, Austrii i Słowenii. Koszt limitowanej "meganki" to koło 35 tysięcy euro.