2019.11.14// J. Kruczek
Skoda Octavia doczekała się nowej generacji, która nieco urosła i otrzymała znacznie więcej nowoczesnych technologii. Auto może się pochwalić nowym designem tworzącym bardziej dynamiczną całość.
Najnowsza Octavia jest o 22 mm dłuższa w wersji kombi oraz o 19 mm dłuższa w nadwoziu liftback. W obu przypadkach czeski model poszerzył się o 15 mm. Nie zmienił się rozstaw osi względem poprzednika i wynosi 2686 mm. Zwiększyła się za to pojemność bagażnika, która wzrosła do 600 litrów i 640 litrów w kombi.
Skoda Octavia
Czeski model będzie cieszył klientów bogatym wyposażeniem. Producent przewidział ogrzewane i wentylowane fotele kierowcy oraz pasażera. Topowe modele będą oferowały między innymi trzy-strefową klimatyzację, a na pokładzie znalazł się HUD oraz dwa ekrany 10-calowe.
Producent zastosował reflektory Matrix LED po raz pierwszy w tym modelu. Wyposażenie ma obejmować także masę systemów bezpieczeństwa. Volkswagen zapowiadał podcięcie nieco skrzydeł czeskiej marce i pierwszym owocem będzie wycofanie z oferty Octavii Laurin&Klement.
Skoda Octavia w podstawowych odsłonach ma być napędzana trzycylindrowym litrowym silnikiem o mocy 110 KM. Wyżej w ofercie uplasuje się 1,5-litrowa jednostka o mocy 150 KM. Silniki sparowano z 48-woltową instalacją czyniąc z nich miękkie hybrydy. Osoby liczące na nieco więcej wykorzystają dwulitrowe TSI o mocy 190 KM. Silniki można sparować z siedmiobiegową skrzynią DSG oraz z przekładnią manualną. Dla miłośników diesli przygotowano dwa silniki dwulitrowe o mocy 115 i 200 KM.
W ofercie Octavii pojawi się w końcu hybryda plug-in bazująca na silniku 1.4 i będzie oferować moc 204 i 245 KM. Napęd pochodzi z najnowszego Golfa. Skoda Octavia w opcji wykorzysta adaptacyjne amortyzatory. Czeski model ma się także cechować sporą ilością praktycznych rozwiązań.