Toyota GR Yaris w końcu wyjechała z cienia i robi fantastyczne wrażenie. Japoński hot-hatch gabarytami mógłby konkurować z Fordem Fiestą ST, Renault Clio RS czy Volkswagenem Polo GTI. Jednak propozycja Toyoty wyprzedza konkurencję sporą mocą i napędem na wszystkie koła.
Hot-hatch powstał na hybrydzie platform GA-B i GA-C i został wyposażony w nowo zaprojektowane zawieszenie pozwalające na wyczynową jazdę nie tylko po asfalcie. Felgi skrywają wyczynowe hamulce z wentylowanymi tarczami w rozmiarze 356 mm z przodu i 297 mm z tyłu.
Sercem auta został trzycylindrowy silnik 1,6 l o mocy 257 KM i momencie 360 Nm. Japońska wersja zaoferuje moc 268 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Motor został sparowany z sześciobiegową skrzynią manualną. Producent przygotował specjalny pakiet Circuit Pack z wyczynowym zawieszeniem zestrojonym pod tor i 18-calowymi felgami obutymi w opony Michelin Pilot Sport 4s. Zestaw będzie także zawierał dwa dyferencjały o ograniczonym uślizgu Torsen.
Kierowca wykorzysta jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Sport oraz Track. Komputer ma czuwać nad perfekcyjną trakcją w każdych warunkach. Toyota GR Yaris będzie ważyć 1280 kg, co między innymi przełoży się na przyspieszenie do setki rzędu 5,5 s i prędkość maksymalną 230 km/h.
Sportowy Yaris otrzymał trzydrzwiowe nadwozie o niżej poprowadzonej linii dachu niż w standardowym pięciodrzwiowym modelu. Karoserię ubrano w rozbudowany pakiet aerodynamiczny, a nadkola wypełniają efektowne 18-calowe felgi. We wnętrzu prym wiedzie czarna Alcantara z czerwonymi przeszyciami. Toyota GR Yaris ma w sobie sporo rajdowego ducha.