Volkswagen zaprezentował europejską wersję modelu Jetta. Nowy model mierzy 4,64 cm, więc jest o blisko 10 cm dłuższy od poprzednika. Jest też znacznie ładniejszy i będzie sprzedawany w Europie jako Jetta, a nie Bora.
Jetta oferuje wysokie standardy i już w podstawowej wersji wyposażenia Trendline otrzyma m.in. w klimatyzację, wielofunkcyjny wyświetlacz, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, a także sześć poduszek powietrznych. Całość uzupełnią układy ABS i ESP.
W bogatszych wersjach znajdziemy takie dodatki, jak duże obręcze aluminiowe, nawet 17-calowe, czy zaawansowane systemy audio. Nie zabraknie też systemów wspomagających jazdę, takich jak na przykład pilot parkowania.
Pod maską znajdą się dobrze znane silniki wysokoprężne i benzynowe. Listę silników Diesla otwiera motor 1,6 TDI o mocy 105 KM, który spala średnio 4,2 litra oleju napędowego na 100 km. Większy silnik oferuje pojemność 2 litrów i moc 140 KM, co ważne jest równie oszczędny.
Topowa jednostka benzynowa generuje aż 200 KM z pojemności 2 litrów. Nieco mniejszy silnik benzynowy 1,4 TSI będzie dostepny w dwóch wariantach mocy: 122 i 160 KM. Najsłabsza jednostka benzynowa 1,2 TSI produkuje natomiast 105 KM.
Jetta w Europie będzie kosztowała 20 900 Euro za najtańszą wersję. Dla porównania, nowy model można kupić w USA za 28 984 dolarów.