Najnowszy Passat ma być wytwarzany także w Chinach. Ze wstępnych ustaleń wynika, że Passat siódmej generacji będzie składany w fabryce FAW-VW. Szefostwo koncernu bierze też pod uwagę obiekt Shanghai-VW. Obok standardowego sedana, na rynek chiński trafi też wersja z wydłużonym o 120 mm rozstawem osi.
W tym przypadku niemiecki koncern idzie w ślady swoich konkurentów. Niektórzy producenci sprzedają w Chinach „długie” wersje takich modeli, jak BMW serii 5, Mercedesa E300, jak również Volvo S80. Produkcja Passata wystartuje na początku przyszłego roku.
Nowy Passat trafi do Europy w trzech wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Jednymi z seryjnych elementów wyposażenia w modelach z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi należy na przykład system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii. Passat został po raz kolejny uszlachetniony i wpisuje się coraz bardziej w segment luksusowych limuzyn.