Niemieccy konstruktorzy wiodą prym w segmencie uterenowionych kombi, które szynko znalazły uznanie wśród klientów. Prekursorem tego trendu było Audi A6 Allroad z 1999 roku, którego koncepcja jest kontynuowana do dziś. Od momentu wprowadzenia podwyższonego modelu do sprzedaży niemal każdy producent zapragnął mieć taki pojazd w swojej ofercie.
Volkswagen zdecydował się po wielu latach na podobne przeróbki w swoim flagowym modelu, czyli nowym Passacie. Passat Alltrack zostanie oficjalnie zaprezentowany 3 grudnia podczas targów motoryzacyjnych w Tokio.
Inżynierowie podnieśli auto o około 3 cm i przeprojektowali zderzaki. Wszystko po to, aby zwiększyć kąt natarcia i zejścia, które przydadzą się podczas jazdy w "terenie". Napęd na wszystkie koła nie będzie stały. Tylne koła otrzymają napęd, gdy komputer uzna to za konieczne. Automatyczny system przełączy wtedy sprzęgło w odpowiedni tryb.
W trybie offroad, przy prędkościach poniżej 30 km/h napęd na cztery koła działa bezustannie. Alltrack będzie oferowany z czterema jednostkami napędowymi. Dwa benzynowe i dwa diesle o mocach od 140 do 210 KM. Każdy silnik będzie oczywiście wyposażony w turbinę. Dokładne szczegóły nowego modelu zostaną odsłonięte już w grudniu.