2016.10.11// J. Kruczek
Volvo wprowadzając na rynek nową generację modelu XC90 zaszokowało klientów odważnymi decyzjami stylistycznymi. Piękne LED-owe światła oraz masywna linia nadwozia to cechy charakterystyczne obecnej gamy modelowej. Te tendencje są realizowane w kolejnych modelach, co stało się cechą charakterystyczną nowej gamy szwedzkich modeli.
Peter Mertens, jeden z szefów marki zapowiedział właśnie, że zapowiadane już wcześniej nowe XC40 będzie pierwszym modelem z całej rodziny. Jednak na premierę samochodu musimy poczekać przynajmniej do 2018 roku. Ten model ma być bardzo ważny dla marki i dlatego należy mu poświecić bardzo dużo uwagi, aby nie odbiegał jakością od pozostałych większych braci.
Volvo 40.1 Concept
W zeszłym roku aż 503 127 egzemplarzy Volvo trafiło w ręce klientów z czego 267 tys. były to modele Cross Country oraz XC. Najlepiej sprzedającym okazał się XC60 z wynikiem 159 617 sztuk, zaraz za nim znalazł się V40, którego wybrało 83 357 kierowców. Te dane pokazują, że rynek crossoverów jest bardzo silny i dla szwedzkiej marki jest praktycznie najważniejszy. Właśnie dlatego XC40 musi zostać skrojony perfekcyjnie, aby w żadnym aspekcie nie zawieść oczekiwań.