2019.01.23// J. Kruczek
Vuhl 05RR pierwszy raz został odsłonięty w 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Do dziś samochód trafił jedynie do gry Forza Motorsport 7. Jednak w końcu meksykański producent ogłosił, że jego nowa sportowa zabawka trafia do produkcji.
Vuhl 05RR stanowi rozwinięcie modelu 05. Samochód dzięki nowym materiałom stracił na wadze aż 65 kg. W efekcie cała konstrukcja waży 660 kg. Inżynierowie podrasowali też silnik, co pozwoliło uzyskać stosunek mocy do wagi na poziomie 600 KM/tonę. Tym samym mały torowy bolid jest lepszy od Ferrari F12 TdF, Mclaren P1 czy Bugatti Veyron.
Vuhl 05RR
Za napęd odpowiada tu 2,3-litrowy silnik EcoBoost o mocy 385 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Dzięki niskiej masie i sześciobiegowej skrzyni sekwencyjnej sprint do setki zajmuje jedynie 2,7 s. Prędkość maksymalna wyniesie 255 km/h.
Inżynierowie umieścili silnik niżej, co pozwoliło lepiej rozmieścić środek ciężkości. Meksykańskie superauto otrzymało wyczynowe zawieszenie oraz dyferencjał z ograniczonym uślizgiem. Auto można zamówić z nastawami pod publiczne drogi bądź czysto torowymi. Vuhl 05RR posiada homologację drogową, więc stanowi ciekawą propozycję. Jednak nadal nie poznaliśmy ceny tego cacka.