Yamaha postawiła w tym roku na modyfikacje stylistyczne swoich motocykli. Model YZF-R6 otrzymał nowe malowanie i to główna zmiana, jaka znajdzie się w modelu przeznaczonym na przyszły rok. Szkoda, ze inżynierowie nie wysilili się o jakieś zmiany, ale trzeba przyznać, ze motocyklowi niewiele brakuje.
Yamaha YZF-R6 na 2013 rok
Omawiany model jest przede wszystkim idealnym wyborem na tor wyścigowy. Motocykl jest napędzany rzędowym, szesnastozaworowym, chłodzonym cieczą silnikiem DOHC, o pojemności 599 ccm. Taki motor aż rwie maszynę do szybkiej jazdy.
Yamaha YZF-R6 powstała z myślą o bardzo ostrej jeździe i nie znajdziemy w tym modelu żadnych kompromisów. Na pokładzie znajdziemy między innymi system ride-by-wire, w pełni regulowane zawieszenie, 310 mm tarcze z przodu, 17-calowe koła (120/70 z przodu i 180/55 z tyłu) oraz tytanowy wydech. Podczas torowych wypadów przydatny okaże się zegar okrążeń. Ten ostatni element jasno pokazuje do czego służy japońska maszyna.
Yamaha YZF-R6 na 2013 rok
Producent twierdzi, ze ich model jest najbardziej zaawansowanym motocyklem o pojemności 600 ccm. Należy jednak pamiętać, ze konkurencja nie śpi i fani mocnych wrażeń nie narzekają na brak wyboru.