Logo

Nowe Porsche Boxster i Boxster S - więcej mocy, niższe spalanie

Porsche Boxster umacnia swoją pozycję jako wzór do naśladowania wśród dwuosobowych, otwartych samochodów sportowych. Od samego początku ten roadster z umieszczonym centralnie silnikiem był zawodnikiem wagi lekkiej o wielkiej sile i niewielkich potrzebach. Jego druga generacja jest jeszcze lepsza pod względem dynamiki i jeszcze mniej wymagająca pod względem ilości potrzebnego paliwa.

Porsche Boxter S model 2009 Porsche Boxter S model 2009

Zmiana generacji dotyczy przede wszystkim całkowicie nowych sześciocylindrowych silników typu bokser o pojemności 2,9 litra w modelu Boxster i 3,4 litra w modelu Boxster S. Należą one do tej samej rodziny, co niezwykle efektywne silniki wprowadzone niedawno do serii 911-tek. Nowa podstawowa jednostka napędowa osiąga teraz moc 255 KM (188 kW) przy 6.400 obr./min, czyli o dziesięć KM więcej, niż poprzedni model o pojemności 2,7 litra.

Porsche Boxter S model 2009 Porsche Boxter model 2009

Sześciocylindrowy silnik w modelu Boxster S dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny ma o 15 KM większą moc niż dotychczas, czyli 310 KM (228 kW) przy 6.400 obr./min. Oba roadstery mogą poszczycić się zatem doskonałym jednostkowym obciążeniem mocy: każdy KM Boxstera wprawia w ruch tylko 5,2 kilograma, w Boxsterze S na jednego KM przypada 4,4 kilograma. Dla kierowcy oznacza to maksymalną dynamikę przy minimalnym zużyciu paliwa. Przede wszystkim dzięki - również nowej - dwusprzęgłowej przekładni PDK. Z tą skrzynią biegów Boxster S przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, a Boxster w 5,8 sekundy.

Mimo tak doskonałych osiągów oba te dwuosobowe samochody sportowe spalają jeszcze mniej paliwa na 100 kilometrów, niż dotychczas: Boxster - 8,9 litra, Boxster S - 9,2 litra (wg EU4), w obu przypadkach z PDK. Silniki te spełniają ponadto surowe wymagania norm emisji spalin EU5 i ULEV.

Porsche Boxter model 2009 Porsche Boxter model 2009

2009-02-26 - Rafał Bednarz

Podobne artykuły i galerie