W lutym zeszłego roku tuner Gemballa zaprezentował prototyp własnej wizji Porsche Cayenne GTS o nazwie "Tornado". Teraz ujawnił szczegóły wersji seryjnej, która zostanie wyprodukowana w ograniczonym nakładzie 50 sztuk.
Zastosowany body-kit nadwozia mocno nawiązuje do modelu Carrera GT. Auto zyskało nowy zderzak przedni z ogromnymi wlotami powietrza, zmodyfikowany zderzak tylny ze zintegorowanym dyfuzorem, maskę wykonaną z włókna węglowego oraz nowe progi i lusterka. Nie zabrakło również efektownych 5-ramiennych obręczy.
Porsche Cayenne GTS Gemballa
We wnętrzu znajdziemy natomiast zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, nowy panoramiczny dach i zmienione fotele, które nadały kabinie niepowtarzalny wygląd.
Firma Gemballa nie zapomniała oczywiście o zmianach jednostki napędowej. Dzięki nowemu ECU i bardziej wydajnemu systemowi wlotów powietrza (a także zmodyfikowanemu układowi wydechowemu) udało się zwiększyć seryjną moc maksymalną na poziomie 405 KM. Pod maską pracuje (w zależności od wariantu) 542, 641 lub 740 koni.
Zamiast napędu 4x4, w zmienionym Cayenne zastosowano napęd osi tylnej. Dzięki temu udało się zmniejszyć masę pojazdu o aż 250 kg.