Tuningowanie włoskich samochodów nie należy do rzeczy łatwych. Marki takie, jak Alfa Romeo są stylistycznie doskonałe i nie wymagają zmian, choć są tunerzy, którzy podejmują się tego trudnego zadania..
Specjaliści z włoskiego oddziału firmy Novitec postanowili wziąć na warsztat Alfę Romeo Giulietta. Efektem prac jest kilka ciekawych modyfikacji, które robią naprawdę dobre wrażenie.
Inżynierowie obniżyli zawieszenie o 35mm za pomocą sportowych sprężyn. Opcjonalnie można wyposażyć hot-hatcha w regulowane amortyzatory. Fani wzrostu mocy mogą wybrać jedną z kilku opcji wzmocnienia silnika.
Podkręcenie oprogramowania pozwoliło na osiągnięcie 140 KM z podstawowego silnika 1.4 TB 16v. Mocniejszy MultiAir o tej samej pojemności otrzymał wzrost do 195 KM zamiast seryjnych 170 KM. Silniki diesla również przeszły modyfikacje i teraz oferują: 1.6 JTD - przyrost 15 KM, 2.0 JTD - 20 KM.
Prawdziwą gratką jest silnik 1.8 TBi, który seryjnie oferuje 200 KM, a po modyfikacji generuje 261 KM. W ten sposób przyspieszenie do setki wynosi 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 251 km/h.
A myślałem że tak pięknego auta nie da się już poprawić... a jednak można. Wszystkie plusy Alfy zostały zachowane a do tego jeszcze wzmocnione. Już sobie wyobrażam jazdę tak mocną Giuliettą na trybie dynamic w systemie DNA. Na pewno głowę urywa:)