Logo

Lotus Elise Club Racer - odchudzony roadster dla fanów extremalnych doznań

Lotus Elise to jedna z najlżejszych sportowych konstrukcji na rynku. Właśnie niska waga jest największym atutem małego Lotusa, który nie ustępuje osiągami mocniejszym konkurentom. Brytyjska firma postanowiła jednak jeszcze bardziej odchudzić małą Elise, dzięki czemu powstał samochód Lotus Elise Club Racer. Nowa wersja jest o 24 kg lżejsza od podstawowej, a jej waga osiąga teraz zaledwie 852 kg.

Redukcję wag osiągnięto dzięki zastosowaniu lżejszego akumulatora i usunięciu izolacji akustycznej. W celu jeszcze większej poprawy osiągów Elise, Lotus wyposażył model Club Racer w nowe sportowe ustawienia systemu DPM (Dynamic Performance Management). Zmiany zaszły nie tylko w elektronice, ale także dotknęły zawieszenie, któe teraz posiada sprężyny Eibach i amortyzatory Bilstein. Samochód z nowym zawieszeniem jeszcze bardziej klei się do drogi i zapewnia sportowe wrażenia z jazdy.

Sercem Lotusa Elise Club Racer jest standardowy, 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik VVT-I, o mocy 140 KM i z momentem obrotowym 165 Nm. Sprint do setki zajmuje sportowemu maluchowi niespełna 6,5 sekundy. Ciekawostką jest osiągnięcie spalania poniżej 5 l/100 km, co do tej pory było zarezerwowane dla najbardziej zaawansowanych diesli. Elise Club Racer emituje też znacznie mniej CO2, choć nie znamy dokłądnych danych. Lotus Elise Club Racer dostępny będzie w sześciu kolorach do wyboru: Sky Blue, Saffron Yellow, Ardent Red, Aspen White, Matt Black i Carbon Gray

Lotus Elise Club Racer Lotus Elise - standardowy model

Odchudzony Lotus zostanie zaprezentowany na nadchodzących targach w Genewie. Sprzedaż rozpocznie się niedługo po zakończeniu imprezy. Cenę tego oryginalnego roadstera wyznaczono na €34.450, czyli ok. 137.800 PLN.

Lotus Elise Club Racer Lotus Elise - standardowy model
Lotus Elise - standardowy model Lotus Elise - standardowy model

2011-02-19 - A. Miklewska

Podobne artykuły i galerie