ENCO Exklusive nie należy do grona najsławniejszych niemieckich tunerów, jednakże jego projekty są klasą samą w sobie. Ostatni z nich to ENCO Gladiator 700 GT Biturbo bazujący na Porsche Cayenne Turbo.
Poprzednikiem Gladiatora jest ENCO 550 GT Biturbo, w którym moc maksymalną podniesiono do 550 KM. Nowy model zyskał jeszcze więcej koni dzięki sportowym katalizatorom, zwiększonemu turbodoładowaniu, sportowemu układowi wydechowemu oraz kilku innym modyfikacjom.
Wyposażony w napęd na cztery koła samochód rozwija 700 KM mocy, zaś moment obrotowy wynosi 850 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 4,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na wartości „290”. Przypomnijmy, że opisywany pojazd to ważący 2,5 tony pełno-wymiarowy SUV…
Przeczytaj także: Porsche Cayenne z kraju Draculi »Przednia część zastosowanego układu hamulcowego składa się z tarcz o wymiarach 410x36 mm i 12-tłoczkowych zacisków, tylna zaś - z tarcz o wymiarach 380x32 mm i 4-tloczkowych zacisków. Auto wyposażono w opony Dunlop Sport Maxx GT 315/25R23 i czarno-czerwone alufelgi ENCO Jura.
Pod względem wizualnym, auto zostało wzbogacone o światła do jazdy dziennej, maskę z włókna węglowego, spoiler wraz z wlotami powietrza i nowe progi. Wewnątrz znalazły się pokryte skórą i alcantarą fotele z włókna węglowego (zapożyczone z modelu 911 GT3), a także klatka bezpieczeństwa.
Zobacz także: Piekielnie szybkie BMW X6 M »Warto podkreślić, że całą kabinę Cayenne utrzymano w barwach czerni i czerwieni. Tonacją tą cechują się m.in. karbonowe wykończenia deski rozdzielczej, obicia na drzwiach oraz elementy kierownicy.